woensdag 3 maart 2021

The Day After

 

The Day After.

Ik had het plan om op de mooiste dag van de week een leuk rondje te gaan fietsen van z’n 150 Km. En dat zou ook weer eens tijd worden, de laatste tijd waren het maar korte ritje en veel op de trainer met Zwift en Bkool.
Dus vroeg op en …. Dat is jammer het was een kleine wereld, dichte mist dus koud. Dus de plannen bijgesteld en dan maar weg rond 12 uur voor een rondje van 100 Km en als het nog erger kan kon het ook nog 40 Km worden.
Maar op tijd kon ik op pad voor de 100 Km, eerst Zevenhuizen dan Dordrecht en hop naar de Kinderdijk om zo naar Nieuwegein te rijden. Maar eerst het smalle fietspad door Alblaserdam, nu is het daar smal maar wel een mooi pad.

Er kwam een ANWB stel aan met elektra fietsen en achterop dikke fietstassen maar goed geen probleem ondanks dat ze naast elkaar bleven rijden met flinke tussenruimte kon ik er wel langs. Waar ik niet op rekende was nog een elektra fiets! en de dame zette het systeem flink op de boost zodat ze snel kon inhalen en tijdens het inhalen keek ze goed naar de grond zodat ze alle oneffen op de weg goed kon zien, maar de tegenligger zag ze niet. Ineens had ik drie elektra fietsen voor mij en daar was het fietspad niet op berekend een smalle wielrenner kon er niet meer bij. Het gevolg was dat ik ineens een oudere dame in mijn armen had en dat mijn nieuwe fiets en nieuwe Garmin onder de elektra fiets lag. De dame verder zonder erg maar wel een gat in haar broek gaf aan dat ze mij echt niet zag en dat klopt wel, je moet ook voorruit kijken.

Nadat ik de dame van mij verloste en ik mijn alarm niet op tijd uitkreeg waarop mijn dochter en zoon begon te bellen kon ik mijn blessures eens bekijken en dat was schade aan de fiets en aan de Garmin dat was echt pech. Daarnaast wat kneuzingen aan de vingers, elleboog en knie, maar dat genees wel weer, maar mijn fiets pfff.

Nu de schade maar herstellen en de volgende fietstocht plannen en die gaat echt 150 Km worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten