vrijdag 20 november 2020

Kan het dan nog gekker??!

Zoals de titel aangeef "Kan het dan nog gekker??!
Nou ja dus, sinds ik een trainer heb aangeschaft een Tacx Flux S, gaat het helemaal los en ben ik verslaafd aan de wedstrijdjes en het gezamenlijk fietsen op Zwift.

Een echte aanrader dus. Ik ben al veel sterker en gaat met minder kilo's de winter in, dus grote voordelen.
Er is ook een nadeel, als ik moet kiezen om buiten te fietsen met windkracht 6 of binnen fietsen met de ventilator op 3 kies ik TE snel voor binnen fietsen.

Niet slim maar het is zo leuk. Bij de start van een wedstrijdje kijk ik wie mijn tegenstanders zijn en dat kan goed met "Zwift Companion" je ziet dan uit welk land ze komen en bij de meeste ook hun leeftijd. Dan ga je kijken hoeveel er mee doen en het maakt niet uit hoe laat en wanneer al is het midden in de nacht er zijn er al gauw 65 deelnemers en meer. In z'n wedstrijdje rij ik al gauw mee in de kopgroep en probeer slim te rijden. Ja je leest het goed ik probeer slim te rijden maar al gauw ga ik over op stampen en bij blijven en als ik dan tussen de 10e en de 15e plaats eindigt is dat prima. Kapot en zeiknat van het zweet en mijn laatste slok water naar binnen werkend denk ik, ik ga weer buiten fietsen want nat ben ik toch. Maar de volgende dag roep de Taxc alweer. 
Maar goed voordat je bij het lezen denkt poe dat is goed en sterk rijden wil ik wel zeggen Het is wel in mijn klasse. Ik rij nog in klasse D, A,B, en C zijn nog een stapje te ver al probeer ik klasse C wel eens.
Maar dat is eigenlijk wel mooi dat je op eigen niveau een leuke training kan doen.
En om terug te komen op de titel, JA het kan nog gekker ook als je al 66 jaar ben.

Dan is er nog "Meetsup" hier kan je je vrienden uitnodigen om samen een rondje te gaan fietsen en ontmoet je elkaar on-line. Op zich zelfs spannend, je ziet elkaar maar kan niets zeggen. Nou ja je kan wel wat zeggen maar ze horen je toch niet. Het spannende is dat je goed moet opletten wat de ander doet, er kan een sprintje aankomen en dan schiet iedereen weg om maar de snelste tijd te rijden. 


Dus zeker een aanwinst om een leuke fietsavond te creƫren, alleen het bijkletsen lukt niet.
Ook tijdens z'n tochtje ziee je niet hoe de vorm van de ander is, ik wil dan ook al 10 keer stoppen en denk wat ben ik begonnen, maar met kramp in mijn benen blijf ik maar aanhaken om later van mijn fietsvrienden te horen dat ze het wel zwaar hebben gehad. Nou, ik zeg dan maar niets ik vertel niet dat ik bijna van mijn fiets ben gevallen en dat ik al drie keer dood ben gegaan.

 

Nee stoer als ik ben ik hou mijn mond, 

maar of dat verstandig is??


Geen opmerkingen:

Een reactie posten